Podujatia

Vysokohorský beh

NAŠ BEH VÁS PREVEDIE KRÁSNYMI ZÁKUTIAMI VEĽKEJ FATRY

OZ Krížna Krížom Krážom

Organizujeme dve dlžky vysokohorských behov , na 50km s kumulovaným prevýšením 3300m+ a 22km s kumulovaným prevýšením 1400m+.

Našou snahou je umiestniť trate v takých častiach Veľkej Fatry ,ktoré nie sú až tak často navštevované , ale ponúkajú nádherne kulisy  a umocňujú zážitok z pohybu ,aj z početnými výhľadmi na krajinu. Tento rok sme dostali dôveru aj aj kratšia trať Sky race je zaradená v kalendári Slovenskej skyrunningovej asociácie . Na krátkej aj dlhej trati bude zmenený štart a cieľ, ktorý bude v obci Staré Hory na futbalovom ihrisku. Registrácia v základnej škole Staré Hory, 50metrov od štartu. Od štartu pôjde trasa smerom na Japeň ,tam odbočíme v pravo a po hrebeni sa dostaneme na úsek kde sa napojíme na zvážnicu smer Pánska koliba a odtiaľ po žlto značenom tur. chodníku na horký hotel Kráľová hoľa, kde bude prvé občerstvenie a až po kráľov prameň je trasa spoločná pre obe trasy. Tam klasika cez Krížnu, smer Majerova skala a po zbehu na zvážnicu bude druhe občerstvenie. Odtiaľ až po Staré Hory po modrom tur.chodníku ku kaplnke a cez parkovisko a kúsok do kopca pomedzi domy sa dostaneme do cieľa na futbalové ihrisko.

Dlhšia z tratí a to 50 kilometrová morda tiež prejde zmenou , pre zmenu miesta štartu a cieľa Tak ako vlani pri prvom ročníku Ultra , sme hrdý že budeme zaradení v prestížnej sérii ktorá je pod hlavičkou Slovenskej skyrunningovej asociácie. Od štartu pôjde trasa smerom na Japeň ,tam odbočíme v pravo a po hrebeni sa dostaneme na úsek kde sa napojíme na zvážnicu smer Pánska koliba a odtiaľ po žlto značenom tur. chodníku na horký hotel Kráľová hoľa, kde bude prvé občerstvenie a budeme pokračovať smer kráľov prameň. Tam budeme klesať do Dedošovej doliny po odbočku Dedkov. Tu strmo v pravo a horéééé, po rázcestie Ostredok. Po hrebeni v ľavo až pod suchý. Tu občerstvenie a smer ploska ,sedlo ploskej .V pravo smer Liptovská Revuca. V dedine občersvenie a odtiaľ smer sedlo Veľký Šturec. Tu sa napojíme na po odbočení v pravo na červenú tur.značku smer Prašnické sedlo ,tam daľsie miesto na občerstvenie a priamo hore do Rybovského sedla. Tam po zvážnici smer Líška. Na hrebeni spoločnou trasou smer Majerova skala a po zbehu na zvážnicu bude druhe občerstvenie. Odtiaľ až po Staré Hory po modrom tur.chodníku ku kaplnke a cez parkovisko a kúsok do kopca pomedzi domy sa dostaneme do cieľa na futbalové ihrisko.

Štart a cieľ je pod majestátnou Majerovou skalou a to v obci Staré Hory.